Na čem jezdím?

Je to vcelku jednoduché. Jezdím na všem, co jede ale hlavně na tom co mám doma. Každý ze strojů má svůj příběh. Nejoblíbenější stroje jsou Peugeot 102 rok 1968 po mém dědovy a Honda Xl 700 V Transalp z roku 2008. Na mopedu Peugeot jsem například jel přes Rakousko do Čech, do mého rodného města a to jsou Sedlčany. Nebo jsem ho například projel až do Říma ke koloseu a zpět. Deník z cesty si lze přečíst na serveru motorkari.cz.

Deník ,,na mopedu na pohodu“

 

 

Honda, na které pojedu cestu kolem světa, mám od roku 2014. Kdy jsem si ji koupil jako z nouze ctnost namísto R1200GS, kterou jsem původně chtěl. Ovšem tenkrát v cenové kategorii do 160 tisíc R 1200 GS byly totální šroty. Tak jsem na konci dne a po zhlédnutí několika motorek koupil Transalpa. Po prvním off ježdění u vojenského prostoru Libava jsem večer pod tíhou několik piv začal vykřikovat, že to prodám, že ta motorka nemá ducha! No a jak to tak bývá, to opovrhované slouží nejlépe. Samozřejmě jsem motorku neprodal a co víc zainvestoval jsem spoustu času a peněz a motorku postavil tak aby ducha měla. Nyní už si ani nedokážu představit, že bych ji měl odstavit. Lákají mě stroje jako je například Afrika Adventure pro rok 2018. Třeba si ji jednou koupím, až mi můj Transalp splní sen a projede se mnou svět. Takové stroje totiž právem patří do pomyslné síně například do mé dílny zavěsit na zeď. S tím že vyjede jen výjimečně.

 

Co jsem na motorce od série upravil? Byla toho hromada. První co jsem řešil tak polohu řídítek a stupaček a to z důvodu jízdy ve stupačkách. V sériovém stavu jsem ve stupačkách jel ohnuty jak starý děda a padal jsem na řídítka. Další bylo potřeba motorce zvýšit světlou výšku, jelikož mockrát i na silnici v náklonu a při pro-pružení jsem škrtal centrálním stojanem. Přední tlumiče tedy dostaly segment navíc. Tento segment motorku na přední ose zvýšil o 4cm a navíc přibyla funkce předpětí pružiny. Díky tomu pokud jsem přeložený, mohu jednoduše přitvrdit přední tlumiče. Po tom došla chvíle na zvýšení na zadním tlumiči. Zde to bylo složitější a na druhý pokus se to podařilo. Zadní kolo na ose šlo také zhruba o 4cm. S tím souvisela laborace s jinou převodovou sadou tak abych řetěz dostal výše nad kyvnou vidlici. Po úpravě byla kyvka, tak vyklopená v maximu, že byl řetěz přes kluzák na kyvce ohnutý a to by velice brzy způsobilo prodření kluzáku. Dále šlo o snížení váhy například kompletní výměnou výfukového systému, kde jsem ušetřil více jak 10kg váhy oproti originálu. Jako bonus motorka získala lepší zvukový projev.  Přibyly masivní ochranné prvky jako je kryt motoru z hliníku nebo upravené padací rámy, které opravdu ve spojení s krytem pod motorem schytají vše, co nesmí schytat motor a jiné části motorky. Mezi komfortní úpravy patří úprava polohy předního plexiskla ve spojení s hrazdou pro přístroje. Nebo vyhřívané hefty, které v sobě kombinují i kontrolku dobíjení. Nesmím opomenout sklápěcí zrcátka, které je dobré v těžších pasážích sklopit a tím zamezit ulomení v případě pádu nebo neúmyslného opuštění motorky.

 

Aktuálně před odjezdem jsem změnil rozměr předního kola na 21″ a zadní by mělo dostat 18″ ale to se ještě uvidí. Hlavní problém u Transalpa je však dojez na natankování. Zde je obrovský hendikep oproti BMW R 1150 GSA nebo 1200 GSA. Vyřešil jsem to výrobou papírových maket, dle kterých mi David vyrobil nerezové integrované nádrže do podsedlového prostoru. Měl jsem tu možnost je již vyzkoušet v Albánii a jsou moc dobré a přínosné. Snad vydrží i výlet kolem světa.

 

Vytvořte si web nebo blog na WordPress.com

Nahoru ↑

%d bloggers like this: